Hotaru no haka

video_293

Japoński film animowany „Grobowiec świetlików” (Hotaru no haka/ Grave of the Fireflies ) to film dla dorosłych i według opinii wielu krytyków filmowych jest majstersztykiem wśród filmów antywojennych.

– 21 września 1945 roku… Tej nocy umarłem-  tak zaczyna się film i tak zaczyna opowiadać swoją historie duch czternastoletniego chłopca, który przed chwilą zmarł na dworcu kolejowym. Z rąk zmarłego chłopca wypada puszka po landrynkach…
Japonia, koniec II wojny światowej, nalot na Kobe. Dom Seity i jego młodszej siostry Setsuko zostaje zniszczony, potem umiera im matka. Rodzeństwo przygarnia ciotka, która wcale nie jest szczęśliwa z tego powodu. Odchodzą i pozostają zdani tylko na siebie. Oszczędności szybko się kończą, mała Setsuko zaczyna chorować i, żeby ratować siostrę, Seita zaczyna kraść. Setsuko umiera, brat kremuje jej ciało wraz ze wszystkimi rzeczami, pozostawiając sobie na pamiątkę tylko puszkę po landrynkach, w której umieszcza prochy siostry.

Dla zachęty proponuję obejrzeć kilka kadrów tego filmu z ciekawym wg mnie muzycznym podkładem- piosenką niemieckiej grupy Rammstein ” Ohne Dich”

Grobowiec świetlików/ Hotaru no haka (1988 ) –  youtube
cz. 1, cz 2cz. 3, cz. 4, cz. 5, cz. 6. cz.7, cz. 8, cz. 9, cz. 10, cz. 11. cz. 12, cz. 13

Klub Miłośników Filmu – GRAVE OF THE FIREFLIES (recenzja)

236 myśli na temat “Hotaru no haka”

  1. Obawiam się, że jakikolwiek komentarz pojawi się ok. 20,00. A jeśli wcześniej, to znakiem, że nikt niczego nie obejrzał i tylko udaje ;)

  2. Nie wiedziałam o tym filmie. Super, George.
    Ostatnio oglądałam z moją córcią Walle. E, fajna bajeczka.
    Wiem, wiem…ten film nie jest dla dzieci.

  3. Zanim napisałam notkę, obejrzałam ten film. Byłam cala spłakana. Animacja potrafi dostarczyć równie silnych emocji, co i film, i nie musi być rozrywkowa. Plecki dziewczynki, pokryte ranami w skutek awitaminozy- narysowane przecież, ale…

  4. jak napiszę , że nie lubię takich animacji to będzie grzechem ? no jakoś mi nie podchodzą … pewnikiem przez niemanie córci…

  5. To nie bajka, Alu, to na autentycznych faktach historia. Brat, który przeżył, napisał książkę o swojej malej siostrzyczce i o sobie, o tym, jak wyglądała wojna w Japonii. Bo nie tak, jak w Europie.

  6. Pstro, nie namawiam. Jednak, jak obejrzysz jakąkolwiek część, może zmienisz zdanie? To nie jest produkcja w stylu Disneya, ani tak popularnych ostatnio japońskich animacji.

  7. jak to mówi mój znajomy film na aktach fałtentycznych … takie to wyciskacze łez są straszeczne… ekopak chusteczek to mało…

  8. No jakby Ci to delikatnie powiedziec.. ja marze o tym co jest trudnodostepne a wrecz nieosiagalne…

    No i wiesz.. nie chodzi sie z Drzewem do lasu :P

  9. koya123
    takie to wyciskacze łez są straszeczne… ekopak chusteczek to mało…

    To, co podoba się mnie, niekoniecznie musi podobać się innym. A chusteczki mogą przydać się i na później- bo ze śmiechu też płakać można :)

  10. procesVII
    Na stówę jesteś piękna i odlotowa w ogóle!

    Za takie lansowanie służby zdrowia i jej skromnych pracowników, przyjmij, Procesie, ten oto skromny souvenir ;)

  11. georgeeliot
    procesVII
    Na stówę jesteś piękna i odlotowa w ogóle!

    Myślałam dziś o tym samym Eliotto..

    Dyplomacja i powściągliwość popłaca.. w rzeczy samej :)

  12. Drzewo, weź mnie nie wkurwiaj. Dzięki mnie poznałeś najfajniejsze dupy blogoprzestrzeni. Jak będziesz podskakiwał, wyślę Cię na Bloksa do komentowania, albo na forum Gazety, na galery do Siwej.

  13. Spadaj zamykąc bloga i ciesz się, że każe Ci zamknąć tylko jeden. Jak nie zauważę poprawy to każę Ci zamknąć wszystkie. A teraz do roboty i nie pisz już tu, dopóki nie wykonasz polecenia.

  14. walka kapłonów?

    georgeeliot
    Taki ten zawód piguły już jest ;)

    raz zakonnica, raz piguła..

    coś za bardzo przyzwoity ten kamuflaż, Eliotto ;)

  15. Podobno pielęgniarki to są takie ciepłe, a nawet gorące, brat mi mówił, jest lekarzem, to wie./faja/

  16. Przepiękny film, Eliot. Taki wyciskacz łez, trafia… Jako bajki dzieciom nie dam obejrzeć, tylko memu najstarszemu zaserwuję.
    Dzięki Eliot, Ty jesteś taką skarbnicą z podarkami. ;)

  17. sprawa7
    Podobno pielęgniarki to są takie ciepłe, a nawet gorące, brat mi mówił, jest lekarzem, to wie

    Brat ma racje, Sprawo. Mój mówił mi to samo. ;)

  18. No zobacz Mela jak się rozbisurmaniło to Drzewo. Jak będzie podskakiwał, wyślę go z powrotem na czat. Do Wiko i Navisona. Niech go tam zerżną w dupala.

  19. Drzewo jest taki przemądrzały. Taki nadęty, ma tę manierę admina z „Cyberseksu”, gdzie w jego rękach leżały losy innych. Podpadłeś takiemu Drzewu i zero walenia konia. A jak kobieta podpadła to zero masażu cipki. Co tu dużo gadać, Drzewo był szychą i basta.

  20. Kiedyś na czacie miałem ostry cyberek i Drzewo mnie wykopał jakieś dwie sekundy przed wytryskiem, od tego momentu mi nie staje wcale.

  21. kawa3603
    Jako bajki dzieciom nie dam obejrzeć, tylko memu najstarszemu zaserwuję.

    Znam pewnego trzynastolatka, to jeszcze takie dziecko. A czternastoletni Seita w jednej chwili musiał dorosnąć- być bratem, ojcem i głównym żywicielem rodziny. Nie udało się jemu do końca sprostać tej roli . Młodzieńczy maksymalizm i duma w jakimś stopniu doprowadziły do śmierci jego własnej i siostry. Mógłby zacisnąć zęby i zostać u ciotki, a wtedy przetrwaliby wojnę?

  22. Rządzić się chce takiemu, co to ani psa, ani dzieci nie ma, albo ma żonę, pod której pantoflem siedzi. Jest jeszcze jedna opcja: w pracy nim poniewierają. Bosz…coraz więcej wariantów mi do głowy przychodzi, stopnę na tych paru przykładach.

    George, jesteś bardziej ciepła, czy gorąca?;)

  23. Poker, Drzewo miał czatowego kałacha. Bota miał, którego dumnie nosił. On mógł każdego zgnoić, tak jak Ols na Bloksie albo Siwa na forum.
    Nigdy tym banującym mnie kutasom i pindom nie wybaczę:) Nie dam rady.

  24. O tym samym myślałam, Eliot, jak oglądałam film. To było dziecko, młody chłopak, tak naprawdę nie on zawinił, ale jego ciotka. Wypuściłabyś takiego chłopca z małym dzieckiem, aby sobie radzili? Mogła gadać głupoty, ale ona nie skończyła na gadaniu i to jest straszne.

  25. To jak ze zdradą małżeńską, nie da się wybaczyć, ewentualnie może się wydawać, że wybaczone.

  26. W czasie wojny takie dramaty są niejako na porządku dziennym, w każdej rodzinie co najmniej jedna historia jest do opowiedzenia. Zwykli ludzie i ich niezwykłe losy.

  27. Ja pierdolę, jak widzę tych cwaniaczków, co mnie kasowali, banowali i robili ze mnie trolla, to mam takiego wkurwa, że bym zajebał kogoś. Zabiłbym!
    Jebać Bloksa i forum Gazety. Niech się pierdolą.

  28. Góral zajeżdża żonę, jak mu się tak krew wzburzy. Wiem, bo mi Stasiek opowiadał. Dlaczego zajeżdża i dlaczego leje. To drugiej opcji, żeby się kobiecie krew nie zepsuła.

  29. „Się moja góralska, zawzięta natura we mnie budzi [mur].”

    Nakręcasz się trochę, ale nie potrafię nie przyznać Ci racji. :) Sama nie potrafiłabym tyle razy wracać do tego samego. Jednak milczenie to przyzwolenie na to co się stało…

  30. kawa3603

    Wypuściłabyś takiego chłopca z małym dzieckiem, aby sobie radzili?

    Nie, sumienie mnie zżarłoby. Jedna kobieta z moje rodziny pod czas wojny z niedożywienia też miała takie rany, jak ta dziewczynka, tylko na rękach. I tak się złożyło, że też została całkiem sama, chociaż i była starsza od tej z filmu. Miała, co prawda, gdzie mieszkać. A jeśli chodzi o pomoc, to też niewielu chętnych do niej wtedy się znalazło. To realna i smutna historia.

  31. Tak w sumie to dobrze, że są ludzie, którzy nas wku… tego. Gdyby ich nie było nie potrafilibyśmy docenić innych obok nas.
    No i nudno by było, nie? ;)

  32. Aha, jutro poniedziałek, niektórzy idą na szychtę, co nie Poker:P?

    Boże, ale jestem wkurwiony! Wczoraj niesłusznie dokuczałem Jędzy. Wybacz mi Jędzuniu, po prostu byłaś na linii ognia.
    Kurwa, nie tknę Wyborczej, póki mnie nie przeproszą!

  33. Smutny ten film strasznie.
    Mnie tylko zastanawia skąd pomysł na kreskówkę o takiej treści..
    Czyżby dlatego, ze kreskówka jest bardziej”naiwna”?

    czy to tylko nisza na rynku..

  34. Charmee, powiedziałaś Procesowi, że mu loda nie zrobisz, dopóki Jędzy nie przeprosi?/faja/
    Jak Proces pisze „JędzUNIA”, to Wam powiem świat się kończy…:|

  35. sprawa7
    George, jesteś bardziej ciepła, czy gorąca?;)

    Z temperaturą to różnie bywa, Sprawo. czasami bywają opady i zimne fronty atmosferyczne

  36. Ciężko się coś takiego ogląda, dorosły w takich chwilach nie zawsze sobie potrafi poradzić, a kiedy dotyka to dzieci… Mam w domu taką małą dziewczynkę i chłopca nieco młodszego jak na tym filmie i jeszcze takiego w środku. Nie mogę sobie wyobrazić nawet… Lepiej sobie nie wyobrażać.

  37. Strzelaj we mnie, Pokero.
    Charmee, tak na to wpadłam, zupełnie przypadkowa wypadkowa moich myśli.;)

  38. Kto Procowi loda robi? Co za dramat, miekiego fiuta mietolić.:)

    Drzewo, może powinieneś iść z tym do seksuologa? On nie powinien być stale miękki… No, a już na pewno nie przy lodach. :D :D :D

  39. Pewna to ja nawet siebie nie jestem, DŻewo, tak sobie konafabuluję.
    George, czasem i ja jestem jak ten arktyczny lodzik, zależy co i z kim.;)

  40. procesVII
    Sofijka mnie wkurwia,

    To dobrze, że w ogóle coś.. bo Ty mnie nudzisz. Juz wolę Pokera w ostateczności ;)

  41. Procesie, Twój interes jest niezwykle inspirujący, nie przestaję z nim eksperymentować.:***

  42. Przestań pieprzyć Sofijka, wiadomo, że najbardziej seksi jest tu Mela. Zobacz jaka ona jest kobieca, ile ma w sobie seksapilu. Prawie tyle co Ala.

  43. Zośka, to, że się rozumiecie jak brat z siostrą, niczego nie wyklucza, a wręcz przeciwnie.

  44. Charmonia, nadmierna zazdrość bywa niekorzystna, jakaś zyłka może pęknąć albo co :P

    Eliotto polecam Ci do obejrzenia film pt. Piotruś i wilk.
    Ciekawa jestem Twoich wrażeń.

  45. Zajmij się Melą, Procesie. Przygarnij dziewczynę.. tyle czasu się promuje.. i eksperymentuje :P

  46. klikasz językiem, Sprawo?

    Biedna.. ja aż taka niedopieszczona nie jestem, żeby klawiaturę lizać :P

  47. Zajmij się Melą, Procesie. Przygarnij dziewczynę

    Wolę dłoń Meli niż Twoje usta z połykiem. Nie wspomnę o cipkach. Mela ma elegancką i szykowną, a Ty masz rozlazłą i tyle.

  48. Zośka, a tu wyłazi Twoje nieobycie seksualne, język znaczy więcej, niż wszystkie paluszki.

  49. „oj, moje biedactwo” to do mnie wychowawczyni mówiła, jak mi w szkole chłopcy w szatni stanik zabrali.

  50. Sprawa nawrzucałabym Ci to i owo, ale niestety WP masz po swojej stronie. Założę się, że tam też już eksperymentowałaś.

  51. Oczywiście, Pokero.:D
    Zośka, nawrzucaj, po mojej stronie niczego nie ma, ciemność tylko, śmiało.
    WP to inicjały, jakby ktoś nie wiedział./faja/ Nikt AŻ TAK ważny.

  52. U Was na tych jeziorach to takie zadupie, Charmee, że o kapciach nie słyszeli.:P:D (na jeziorach?:>)

  53. Jesteście mistrzami kamuflarzu waszego IQ. Nikt go nie odnajdzie nawet bez siatki maskującej na waszych łbach.
    Na zawsze wasz K.L.daV.

  54. Z turlakiem to tylko nasz tercet bardzo egzotyczny sika: no więc jaaa, Alaaaa i Pstro.

  55. Zośka, jak jestem ja i jak jest Proces, to doprawdy nikogo do pomocy mi nie trzeba.:P A „wieśniara” na tym blogu, to komplement jest.

  56. Drzewo, ja Tobie powiem i ja Ciebie informuję. Mela nigdy się z Tobą nie prześpi. I wytłumaczę ja Tobie to kiedyś. Zostaje Ci Sofijka albo walenie gruchy.

  57. procesVII
    Zostaje Ci Sofijka albo walenie gruchy.

    A Tobie zostaje tylko walenie gruchy .

  58. W ostatnim zdaniu błąd Tobie, Procesie, wyskoczył:D, powinno być: „Zostaje Tobie…”

  59. Proces wypad , do tworzenia, albo zamykania blogów. A co do Sprawy7 – zostawiam ją dla Ciebie, na pewno znajdziecie wspólny język.:)

  60. A Tobie zostaje tylko walenie gruchy

    Jaka Ty niezorientowana jesteś. Pstryknę tylko palcem, a Charmonia ściąga majtki i czeka z wilgotną cipką. Kisiel ma w majtkach.
    Przecież Mela odkąd mnie poznała marzy o seksie ze mną. Nic kurna nie kumasz.

  61. Sprawcia, no nie wyobrażam sobie :D

    Może powinnam przetestować?

    /Proces na priv: o yes..nareszcie doszłaś sama do tego wniosku, durna kuro/

  62. DŻewo, mam do Ciebie słabość./mur/ Admin najbardziej rozcyberkowanego pokoju i ma trudności z wyobrażaniem sobie, jak to w necie się robi. Masakra.

  63. Fakt trudno sobie wyobrazic wirtualna jazdę

    Przecież my z Melą mieliśmy seks jeszcze w NRD. Dwanaście godzin ciupcialiśmy się pod portretem Honeckera. Łysa pała w okularach na nas patrzyła a my jechaliśmy z koksem, zapijając to czystą wódą i piwskiem. Co Ty kurwa Drzewo wiesz o kobietach RWPG?

  64. Proces chyba powiedzialem ze masz juz dziś milczeć. Wiem, że Ty dymałeś jeszcze Nadieżnę Krupską, ale lepiej sie tym nie chwal.:)

  65. Idę spać.. zmęczył mnie ten seks z Wami. A orgazmu jak nie było tak nie ma.

    Pa swirki:*

  66. Mela to była najfikuśniejsza cipka w Układzie Warszawskim. Co Ty kurwa wiesz o cipkach Układu Warszawskiego? Się puknij w łeb i zachwycaj się tą nudziarą, Sofijką.

  67. Pst! Ty wieśniaro!:D
    Zasuwam tu za Ciebie, jak było umówione, tylko piszę jako Ty na swoim loginie, bo zapomniałaś mi hasło zostawić./ZŁY/

  68. Mela, ja się znam na cipkach, nie to co ten Drzewo. Naprawdę wiele zwiedziłem i Ty masz superową. Drzewo to do pchania karuzeli się nadaje. A Sofijka? Ona ma obciachową pipkę. Już Pstro ma fajniejszą.

  69. Mela o co zaraz zła co? wiesz ile razy ja pisałam jako Ty na swoim loginie? wiesz? …. masz tutaj garść buziaków od Włocha :D

  70. DŻewo, jutro poślę Ci nowy znaczek, „nie rusany, jesce we folijce”, jeśli znasz ten góralski kawał.;)))

  71. sprawa7
    Tylko dwóch mi mówiło, że mam fikuśną, wąż i Proces, dwaj znawcy./faja

    Wąż może i mówił.. ale kiedy to było :P

  72. Dzieńdobry o poranku.
    Ja nie obejrzę jednak tego filmu. Płaczę nawet na „Lessi wróć” to na tym bym chyba spazmów dostała. Wolę nie ryzykować, nie do twarzy mi z płaczem.

  73. Wszedłem na moment zeby poprakykować tu moją znaną łagodność. Nawet Precel – który jest dowodem na to że ludzkość pochodzi od najmniej dwóch gatunków małp – nie jest obecny.

  74. Pataszonie, jeśli chodzi o intelekt to Precel VII ekshibicjonistą nie jest. zamykanie i otwieranie jednak go nie przerasta.

  75. w Twój nie mogę, bo Ci dzisiaj miłość wyznam pod tą Twoją notką.
    A przecież wiesz, że mi nie wypada :]

  76. charmee00
    Kot chyba nową notkę napisał, bo się tak lansuje…

    Siedzę cicho w kąciku i nie pokazuję nosa, bo nowej notki dziś nie mam. ;)

  77. Broń cie panie borze!

    Tak piszą najwięksi szmaciarze z Bloksa. A ja Ciebie Jędzo zacząłem już lubić.
    Wybacz, ale z tymi tekstami „mójborze” musisz spierdalać do buraków bloksowych. My tu trzymamy fason. Tam może Cię zalinkują na jakiejś jedynce, albo do Kominka. Stąd wydupcaj z tymi tekstami, jasne?

  78. panpatishon
    Proces, Tobie to wszystko Trzeba tłumaczyć. Jest “bór”

    Chrońcie przyrodę! Bądźcie obrońcami lasów, borów i jednostek ratowniczo- gaśniczych! ;)

  79. Mamy tu niezły poziom. Nie chcę tu bloksowego cynizmu i łajna. Mogę nie chcieć?
    Nie po to przeprowadzałem Was jak Mojżesz przez morze nieprawości i tyranię złych, żeby teraz panowała tu bloksowa chujówka.

  80. panpatishon
    jasne Georgeeliot, ale widzisz Proces zabrania Jedzy rozmawiać z borem

    Ale przyznaj, że nikogo nie namawia do ścinania drzew ;)

  81. „Ścieżka sprawiedliwych wiedzie|
    przez nieprawości samolubnych|
    I tyranię złych ludzi.|
    Błogosławiony ten, co w imię|
    miłosierdzia i dobrej woli|
    Prowadzi słabych|
    doliną ciemności,|
    Bo on jest stróżem brata swego|
    i znalazcą zagubionych dziatek.|
    I dokonam na tobie srogiej pomsty|
    w zapalczywym gniewie,|
    I na tych, którzy chcą|
    zatruć i zniszczyć moich braci |
    I wtedy poznasz,|
    że Ja jestem Pan,|
    Kiedy wywrę na tobie|swoją zemstę!”

    Ezechiel 25;17

  82. panpatishon
    Dostał by w czaszkę

    Proces ma kolekcje czaszek- kryształową, diamentową i jeszcze kilka innych. Miałbyś nie lada problem, Drzewo.

  83. Taaaa jeszcze się doczekamy, jak Proc ogłosi się „Słońcem narodu”. Od dziś należy się do niego zwracać per Kim Jong Proces.:)

  84. Nie po to przechodziłem przez to czatowe łajno, gazetowy szajs i całe to cyniczne gówno z Bloksa, żeby tu znosić Twe impertynencje, Drzewo.
    Fuck you!

  85. No proszę, jaki procek oczytany w kominkowych tekstach, Można powiedzieć, że jest na bieżąco. A najnowszy blog już widziałeś?
    pozdrawiam
    z jakimiśtam życzeniami
    Wasza Jędz@
    Dobranoc.

  86. Tu żadna Siwa mnie nie zabanuje, żaden Ols mi nic nie skasuje. Jeśli Jędza chce, to niech spierdala do Kominka. Amen.
    Za bardzo sobie cenię wolność, żeby się z tym buractwem gazetowo – kominkowym użerać. Zostawiam to tamtejszym ćwokom z top 100 rankingu.

  87. Histeryzujesz jak ostatnim razem, DŻewo, a potem będziesz mnie przepraszał, bo znów się okaże, że podałeś mi pocztę koleżanki, która u Ciebie nocowała dwa razy.

  88. Lizałeś fiuty fioletom z czata O2.pl, możesz lizać fiuty adminom z Gazety.pl. Co to za różnica, Drzewo?
    Nie widziałem najnowszego bloga, Jędzo, tego kumpla Olsa – Kominka – co z nim się liżą po fiutach i wywiady w radiu robią. Zostawiam to takim pindom jak Ty. Wiesz, ja trzymam klasę.

  89. Przepraszam, ale jak sobie przypomnę o tych czatowych fioletowych i czerwonych śmieciach i o tym łajnie z administracji gazetowej, to mam wkurwa. Państwo wybaczą.

  90. Kim Jong Procesie

    Może tak to brzmi, ale nie mogę skumać, że nie mieli lęku i respektu dla mego majestatu. Kiedyś mi za to zapłacą, obiecuję.

  91. George, zdobędę ten film choćby spod ziemi. Przypomina mi „Księżniczkę Mononoke” – piękna, zakręcona baśń :). Chociaż „Grobowiec świetlików” jest bardziej przystający do historii…

Dodaj komentarz